ביטוח סיעוד

ביטוח סיעוד הוא ביטוח המקנה פיצוי כספי חודשי לאדם הנכנס למצב סיעודי על מנת שמשפחתו תוכל להחזיק את הנסעד בכבוד וברמת חיים טובה.

חובת הטיפול באדם סיעודי הינה באחריות המשפחה בלבד, בדרך כלל מה שעושים על מנת להחזיק בן אדם במצב סיעודי, לוקחים את הפנסיה של הנסעד (במידה והוא נכנס למצב סיעודי לאחר גיל 67) וכל אחד מילדיו יוציא מכספו האישי סכום כספי לפי יכולתו ולפי הכנסתו על מנת להגיע לסכום המאפשר להחזיק את הנסעד בכבוד.

לבן אדם שנכנס למצב סיעודי 2 אופציות, או לבחור להיות נסעד בביתו ולהתמך בילדיו או לבחור להיות נסעד במוסד ציבורי.

 

ביטוח סיעוד נמנה בין הביטוחים החשובים מכמה סיבות, אנו נמצאים בליבה של מהפכה טכנולוגית וככל שהטכנולוגיה משתפרת כך אנשים מאריכים חיים, ככל שאנשים מאריכים חיים שיעור האנשים הנמצאים במצב סיעודי עולה. אם לצורך העניין לפני עשור בן אדם ממוצע היה מחזיק במצב סיעודי כ-5 שנים היום בשל טכנולוגיות מתקדמות ורפואה מתקדמת, הנתון עומד על 8 שנים וצפונה. והגרף ממשיך לעלות. אחוז האנשים החולים בבעיות קוגנטיביות ועצביות כמו דימנציה ואלצהיימר עולה בגלל ששיעור הזקנים באוכלוסיה עולה. אם כיום חולים כ-35 מיליון איש בדימנציה הצפי הוא שעד 2050 המספר יעמוד על 115 מיליון.

הנתון אומר ש1 מכל 3 מעל גיל 65 יהיה במצב סיעודי במהלך חייו!

מהו אדם המוגדר במצב סיעודי:

  1. מצב בריאותי ותפקוד ירודים של המבוטח כתוצאה ממחלה, תאונה או ליקוי בריאותי אשר בגינו אינו יכול לבצע בכוחות עצמו (לפחות 50 אחוז מהפעולה) של לפחות שלוש פעולות:

לקום ולשכב

להתלבש ולהתפשט

להתרחץ

לאכול ולשתות

שליטה על הסוגרים

ניידות

 

  1. מצב בריאות ותפקוד ירודים של המבוטח עקב "תשישות נפש" שנקבע על ידי רופא מומחה בתחום. (אלצהיימר \ דימנציה) או מחלות קוגנטיביות אחרות.

 

יתרונות של ביטוח הסיעוד:

  • המחיר מתקבע בגיל כניסה, אם אדם נכנס לביטוח הסיעוד בגיל צעיר, המחיר ישאר אותו מחיר לכל חייו לעומת אדם שייכנס בגיל מאוחר וישלם מחיר גדול משמעותית.
  • בביטוח סיעוד רוכשים ערכי סילוק, משמע כל שנה שהמבוטח משלם לחברת הביטוח הוא צובר אחוז מסויים מן הפוליסה ולאחר תקופה מסויימת יכול לבחור להפסיק לשלם לביטוח ולהמשיך להיות מבוטח על האחוז שהוא צבר או לחילופין למשוך את הכסף שצבר.

 

העלויות להחזיק אדם במצב סיעודי:

  • כאשר אדם שוהה בביתו העלות עומדת על בין 7,000-10,000 ₪ חודשיים הכוללים מטפלת, מסים ועמלות, חיתולים , תרופות ומזון. במידה ויש צורך בהשגחה 7\24 העלות גבוהה יותר.
  • אדם המאושפז במוסד פרטי העלות נמדדת בין 13,000-20,000 ₪ חודשיים, משתנה בהתאם למוסד ובשירותים הניתנים.

 

בראשנו אנו מדמיינים אדם במצב סיעודי הנמצא בגיל זקנה אך איננו לוקחים בחשבון סיכונים אחרים כמו אנשים הנמצאים במצב סיעודי עקב תאונת דרכים, עקב מחלה וכשל במערכות תפקודיות כאלו ואחרות.

1 מכל 3 אנשים מעל גיל 65 יהיה במצב סיעודי.

קבעו מחיר כל עוד אתם בריאים וצעירים, יש אנשים אשר מתעוררת המודעות לביטוח סיעוד כאשר הם מגיעים לגיל זקנה, ולפעמים זה מאוחר מדי, הקדימו תרופה למכה.

לפירוט ומידע נוסף, צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

לחצו לקבלת הצעת מחיר ביטוח סיעוד מתואמת לך אישית