פנסיוני – גמל, פנסיה, מנהלים

ביטוח פנסיוני: במדינת ישראל קיימת חובת ביטוח פנסיוני לכל גבר אשר מלאו לו 21 שנים ואישה אשר מלאו לה 20 שנים, חובת ההפרשה חלה הן על העובד והן על המעסיק. (גם לעצמאיים חלה חובת הפרשה לעצמם.)

ביטוח פנסיוני מחולק לקופות גמל, קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים.

 

קופת גמל:

קופת גמל הינה תוכנית חיסכון לטווח בינוני \ ארוך המיועדת לשכירים ועצמאיים כאחד, בראשיתה מטרתה העיקרית הייתה "לנעול" סכום כסף מסוים ולחסוך כסף לגיל הפרישה ,אך כיום קיימים מספר מסלולים בהם אפשר למשוך את הכסף בכל שלב. (אדם אשר יבחר למשוך את כספו בהגיעו לגיל פרישה יזכה להטבות מס על קצבת הפנסיה החודשית ועל מס רווחי הון)

אז איך עובדת קופת הגמל?

אדם מפקיד סכום כסף מסויים כל חודש ( שלא יעלה מ7.5 אחוז ממשכורתו) או כל שנה לקופת הגמל ובעצם נותן למומחים בבתי השקעות לנהל ולהשקיע לו את הכסף בצורה חכמה, מבוקרת ולצבור ריבית גבוהה על הכסף שהושקע בקופה, לאדם יש אופציה לבחור אפיקי השקעות כמו השקעות סולידיות, מנייתיות, אג"ח וכו'..

היתרונות של קופות הגמל:

  • מספר אפיקי השקעה בהתאם למשקיע.
  • הטבות והקלות מס בעת המשיכה.

 

קרן פנסיה:

קרן פנסיה הינה תוכנית חיסכון לגיל פרישה, מטרתה של קרן הפנסיה היא שכל אדם יפריש כסף כל חודש ליום בו האדם יגיע לגיל פרישה (פנסיה) ובעצם ישמור על רמת חיים מכובדת.

ההפרשה בקרן פנסיה מתבצעת על ידי העובד ועל ידי המעסיק במקביל. קרן פנסיה משמשת כביטוח במקרה של מוות ואובדן כושר עבודה.

במקרה של מוות רשאית המשפחה לרשת את הסכום שצבר במרוצת השנים ואילו אם נפצע האדם והוא אינו פרודוקטיבי יותר יקבל משכורת חודשית על בסיס ביטוח אבדן כושר עבודה. (לא בכל קרן פנסיה האדם מבוטח על מוות ואובדן כושר עבודה, אז יש לשים לב.)

יש לשים לב מכיוון שגם העובד וגם המעסיק מפקידים כסף ומי שבוחר את קרן הפנסיה הוא המעסיק, יש המון מקרים בהם העובדים משלמים דמי ניהול  גבוהים מכיוון שאין ביקורת ופיקוח של העובד. שימו לב אפשר בכל שלב לעבור מקרן פנסיה אחת לאחרת ולהוריד משמעותית את דמי הניהול, זכות הבחירה היא של העובד!

היתרונות של קרן הפנסיה:

  • משלבת כיסויים ביטוחיים.

ביטוח מנהלים:

ביטוח מנהלים הינה תוכנית חיסכון המשלבת ביטוח חיים (ריסק) ואובדן כושר עבודה, כאשר מטרתו היא לחסוך לגיל הפרישה בתנאים גמישים ומשתנים. פוליסת ביטוח מנהלים הינה פוליסה בחברות הביטוח משמע שחברות הביטוח משלמת את דמי הפיצוי והקצבה החודשית למבוטח.

היתרונות של ביטוח מנהלים:

  • משלב כיסויים ביטוחיים.
  • ביטוח מנהלים הינו חוזה מול חברת הביטוח לעומת קרן פנסיה וקופת גמל.
  • קיימות הטבות מס לביטוח המנהלים.

 

לפירוט ומידע נוסף, צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

לחצו לקבלת הצעת מחיר פנסיוני – גמל, פנסיה, מנהלים מתואמת לך אישית